LA PRESÈNCIA I LA LLUM

Posted on nov 4, 2014

Nan Goldin

Nan Golding. Imatge de la serie “Balada de la dependencia sexual”.

Nan Golding ha estat una referència visual fonamental a Born. Sempre m’ha fascinat la seva capacitat de captar en els moments de llum la intensitat del present dels cossos i de les situacions humanes. Una espècie de romanticisme contemporani, despullat de tota retòrica, inscrit en els paisatges que freqüentem, desproveïts de nostàlgia, però alentíssim als signes de les passions i la seva inscripció a la llum – el cosmos – i a les coses – allò humà-. La capacitat de Nan Golding de plasmar la presència tant de qui està davant de la càmera com de la mateixa fotògrafa, m’ha semblat un tret fonamental per la pel·lícula històrica que jo volia fer. A BORN es tracta precisament d’explorar la presència dels que van viure aleshores: la nostra presència en el seu temps amb les nostres preguntes -¿així va ser com van néixer?-; la seva presència en les nostres vides- els ecos dels seus cossos en els nostres.